понеделник, 15 юли 2013 г.

Изкуството да живееш - положителният ефект на аюрведичните терапии

Освен за последователите на Изкуството да живееш, интересните терапии и сесии, които организираме са полезни и за екипа на Изкуството да живееш. 
Председателят на Изкуството да живееш за България Константин Драгов, 34, който освен инструктор към фондация Изкуството да живееш е и строителен инженер  посети аюрведичния лекар  д-р Саураб, за да се подложи на пулсова диагностика. Ето какво сподели той  с нас:



Как научи за аюрведичната диагностика на Изкуството да живееш с д-р Саураб?

От фондация Изкуството да живееш.

Защо реши да дойдеш на аюрведичен преглед в Изкуството да живееш? Имаш ли някакви оплаквания?

Знаех, че имам слаба имунна система и исках да чуя мнение на специалист на Изкуството да живееш. Д-р Саураб веднага усети това по пулса и ми каза, че имам наистина много слаба имунна система. Изписа ми аюрведични добавки, които си взех от Изкуството да живееш. След техния прием наистина се чувствах много по-добре, дори след 2 месеца, когато отново отидох при него в центъра на Изкуството да живееш, той ми каза, че организмът ми се е възстановил рекордно бързо. Беше ми казал, че кръвта ми е замърсена, а след 2 месеца тя вече е изцяло изчистена,  имунната система е засилена и дошите ми - Вата, Пита, Кафа - са в баланс.

Каква е твоята доша и какво казва тя за теб?

Моята доша е Пита-Вата. Стандартното описание е – склонност към работливост и перфекционизъм. Когато Пита дошата е извън баланс, носителите имат склонност да се ядосват лесно, да се гневят и да стават работохолици – да работят твърде много. Когато Пита дошата е в баланс, хората са активни, трудоспособни и много ефективни.

С какво впечатление остана от аюрведични лекар д-р Саураб, който беше за пореден път в България с Изкуството да живееш?

Останах с впечатление, че лекарят е изключително ерудиран, изключително интелигентен и опитен, много задълбочен. Неговото отношение беше изключително професионално и аз останах много доволен. 


Правиха ли ти пулсова диагностика?

Да. Именно с пулсовата диагностика, д-р Саураб определи дошата ми и откри проблемите ми с кръвта и имунната система. Също така каза, че имам проблем и с черния дроб – функционирането му не е на пълни 100 %. Но при второто ми посещение в центъра на Изкуството да живееш, имаше значително подобрение. Продължих да приемам аюрведичните добавки, но в малко по-различен състав – по лек, заради подобрението на състоянието ми.

Д-р Саураб посъветва ли те да промениш начина си на живот по някакъв начин?

Да, аз промених начина си на живот. Например – започнах да си лягам по-рано  - около 22:00-22:30 часа, докато преди си лягах най-рано в полунощ. Не обръщах внимание на това. Тази промяна веднага се усети през следващия ден, когато съм си легнал по-рано – нивото на енергия е съвсем друго! Също така, при второто ми посещение, д-р Саураб ме информира, че е изключително важно да се спазват определените часове на хранене – сутрин в 08:00, обяд в 12:30, вечер в 18:30, тъй като за човек с Пита доша, най-важно е да се спазва регулярното хранене. Т.е се препоръчват 3 основни хранения, позволяват се закуски между тях с плодове и ядки.

Забелязваш ли промяна в себе си след спазването на препоръките на аюрведичния лекар д-р Саураб?

Да, забелязвам осезаема промяна. Вече съм много по-спокоен, чувствам се в хармония със себе си. Емоционално също се чувствам по-добре и съм по-енергичен.

Ще продължиш ли да водиш този здравословен начин на живот?

Да, определено! Ще направя всичко възможно да го спазвам. Ако в един момент започна да се връщам към старите си  навици – ще посетя отново аюрведичния лекар в Изкуството да живееш, за да ми напомни колко  важни са съветите му.

Трудно ли ти беше да свикнеш с всички промени в начина ти на живот?

Не, аз съм доста дисциплиниран, когато реша, че ще направя нещо, го правя.

Чувал ли си за лечението с човешко докосване?

Да. Чувал съм, че когато човек достигне спокойствие на ума, вътрешен мир и удовлетворение, той има способността да лекува, да благославя хората. Тогава с едно докосване може да даде положителна енергия на друг човек, да му помогне. Но всеки трябва да го преживее за себе си, тъй като усещанията са различни. 


Какво мислиш за аюрведичните масажи? Би ли се подложил на лечение с аюрведични масажи, ако ти е препоръчано?

Няколко пъти съм се подлагал на аюрведични масажи. Препоръчвам ги горещо на всеки, защото след една сесия на аюрведичен масаж, ти се чувстваш като нов човек! Умът е много тих, изключително зареден. Не знам какво точно се случва, но хората казват, че аюрведичните масажи действат на много дълбоко ниво. Дори по-скоро биха се нарекли не масажи, а аюрведични терапии. Аюрведичните терапии работят на много дълбоко ниво – балансират организма, пречистват от токсини и го лекуват. Аюрведичните практики са много древни – запазени са от хилядолетия назад до ден днешен и не случайно – те са много ефективни за здравето  на човек.

Фондация Изкуството да живееш

Няма коментари:

Публикуване на коментар